Ahad, 27 Disember 2015

Apabila Matawang Kertas Tidak Lagi Laku

APABILA MATAWANG KERTAS TIDAK LAGI LAKU

Assalamualaikum , saudara dan kawan-kawanku sekalian...

Akan sampai masa Ringgit, Dollar Dan Euro tidak berguna lagi...

Perkataan siapakah yang paling benar dan patut kita percayai selain Firman Allah dan sabda RasulNya ?

Dalam kesibukan urusan duniawi pesan baginda saw banyak dan sering kita terlepas pandang atau mungkin juga lagha untuk mengambil perhatian dan memikirkannya.

1,434 tahun yang lampau, Rasulullah saw telah mengingatkan kita satu senario yang sangat penting iaitu keadaan di mana hanya emas dan perak yang berguna.

Abu Bakar ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasulullah SAW bersabda:

 "Akan tiba satu zaman di mana tiada apa yang tinggal dan  boleh digunakan oleh umat manusia, maka simpanlah Dinar & Dirham." (musnad imam Ahmad ibn Hanbal).




Kita Pula Bagaimana ?

Bayangkan di saat apabila kita hendak membeli barang makanan kita dimaklumkan bahawa pembelian hanya diterima dengan tukaran emas atau perak sahaja. Sedangkan di saat itu kita tidak memiliki sebarang bentuk emas atau perak. Menyesal kemudian tidak berguna.

Sebaliknya Yahudi@ Israel telah mula menggunakan matawang dinar dan dirham.

Pihak Yahudi amat yakin dengan sabda Rasulullah saw atas apa yang bakal berlaku khususnya peristiwa dan apa yang bakal berlaku ke atas mereka di akhir zaman. Hanya mereka keras kepala mahu melawan taqdir. Memang itu tabiat yahudi.

Bila disebut pokok gharqad tidak akan memberitahu orang Islam jika Yahudi bersembunyi dibelakangnya, maka Yahudi telah menanam 240 juta pokok Gharqad di Israel sebagai persediaan.

Bila disebut kuda-kuda tentera bendera hitam akan diikat dipokok-pokok zaitun, Yahudi berterusan mencabut, membakar, mengebom dan cuba membinasakan pokok-pokok zaitun di kawasan yang dikatakan akan berlaku peristiwa tersebut.

Bila dikatakan peperangan akhir zaman menggunakan pedang dan panah, Yahudi menempah pedang titanium ( ringan, tajam dan kuat ) sebagai persediaan menentang orang
Islam yang dipimpin Imam mahadi.

Bila disebut simpanlah dinar dan dirham, Yahudi terus bersiap sedia menghadapi saat-saat tersebut.

Jangan kita termasuk dalam golongan sudah terhantuk baru tengadah . Eloklah kita ambil fikir dan jadi golongan sediakan payung sebelum hujan.

Selamat Membaca Berfikir Dan Berazam Untuk Menyimpan Emas





SMS / WhatsApp : 019-2692067




1 ulasan:

  1. Play Slots Online for Free or Real Money in Oklahoma
    You have one 포커 마운틴 or two options: No Deposit Bonus, Free Chips, or Real Money Play; You 골드머니 can 하하 포커 also enjoy Slots online for free in Oklahoma 해외 토토 배당 at Oklahomacasino

    BalasPadam